Sunday, May 17, 2009

Sepotong kakinya telah berada di dalam syurga



……"Dia berkata ... sepotong kakinya telah berada di syurga," kata Syakir, seorang siswa daripada Haluan Siswa. "Jadi, dia minta berperang supaya seluruh tubuhnya berada di dalam syurga itu."
Memang bergenang air mata saya ketika itu juga tatkala mendengar anak muda yang berjambang itu menerangkan keperitan hidup saudara kita di Palestin. Sebenarnya, hal itu biasa saya dengar. Tetapi, entah kenapa, tiba-tiba hati saya bergegar.
Tak lama selepas itu, air mata perlahan-lahan, sedikit demi sedikit mula bergenang. Dan, saya lihat anak muda itu terhenti seketika percakapannya ketika memberikan penerangan kepada saya………..
layari....
http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=020621&Itemid=90

No comments: