Monday, April 5, 2010

Sukan..... bermula dengan kesungguhan

salamualaik...
teringat di zaman remaja dulu, ketika mana usia menjangkau 14 tahun dan 15 tahun....permainan sofball le menjadi rutin harian setiap petang, mewakili sekolah dan daerah dan tumpas di peringkat negeri , apabila bertemu dengan pasukan dari sekolah sri perak...pada waktu itu aku di bahagian SS...

BASKETBALL
masuk sahaja usia 16 tahun, aku berpindah ke sekolah teknik, bahagian kejuruteraan elektrik dan elektronik...pada waktu ini teringat projek akhir aku tingkatan 5 iaitu ampaian automatik berirama...heheh...lawak pun ade bunyinyer..tapi dapat A woooo....

pada ketika permainan yang aku gemari ...heeee heee..... bola keranjang...nampak jer macam tak cukup syarat untuk mewakili sekolah tapi alhamdulillah dapat jugak wakil sekolah....tp kalah dengan student cina...geram betul....



dalam masa yang sama jugak...aku minat bermain bola tampar...tapi tak serius macam main softball or basketball....heheh

alhamdulillah , ketika waktu praktikum...aku dapat pembantu jurulatih softball di sekolah praktikum aku...apa lagi...keluarkan semua skil yang ader ler...waktu tu , pelajar pelajar baru tahu yang cikgunye ini bukan sekadar mat surau tapi mat sukan pun jugak...

cume kebelakangan ini kurang sikit nak bersukan, kalau bersukan pun 3 kali seminggu, gi joging ker, or ape ape sahaja agar berpeluh...

MELUKIS POTRET

Yang ini satu lagi agenda dalam hidup aku yang terpaksa di tinggalkan...kalau dulu setiap masa melukis,,, potret. permandangan ...suka pada seni...pantang kalau nampak permandangan cantik pasti nak lukis...antang kalau orang melukis pasti aku jugak nak melukis...abis beratus ratus juga nak beli peralatan melukis...tapi sekarang dah kurang melukis coz banyak kerja lain yang perlu di laksanakan....





BERALAH ANGIN

sekian lama usia bertambah...semuanya telah beralah angin, hari ini aku tidak lagi lakukan perkara atau hobi yang dulu...sekarang lebih banyak membaca menulis dan buat kerja islam...kadang kala sampai tak sempat nak hidup macam dulu...

semakin bertambah usia semakin mendalami agama ...semakin aku perlu mandahulukan hak Allah...hak yang belum du tunaikan sepenuhnya...inilah tugas utama yang perlu dilaksanakan...sampai tak sempat nak merancang masa hadapan....

tetapi aku akan still menunggu mursalun ku....kerana ku yakin perubahan dapat di pertguhkan jika ada konsep mendorong antara satu sama lain...

usia

penulisan akan datang : "cinta ku bukan cinta yang murah "

SEBAGAI MUKADIMAHNYA ku lemparkan kata pujangga
kata pujangga
"MAKAN ITU KESENANGAN SATU HARI, WALIMAH ITU KESENANGAN 1 BULAN, MENGUMPUL HARTA ITU KESENANGAN SATU TAHUN DAN MENJAGA IMAN ITU KESENANGAN SEPANJANG HAYAT"

1 comment:

Unknown said...

Pergh...Subhanallah.. a.nizam ada banyak bakat rupanya. hehe... tak tau pula.

Orang seni. Orang sukan. Cikgu serba boleh ni. Bercakap pun pandai. Berniaga pun pandai. Ruginya bagi siapa yang tak rebut suami macam ni... :)

Allah maha adil. Kalaupun kita kurang kat lain, tapi ada kelebihan yang lain pula.. :)

A.nizam teruskan pun bagus juga. Hidup itu kan ibadah. Segala apa yangdilakukan itu ibadah. Alangkah bagusnya jika hobi2 a.nizam itu dijadikan sebagai salah satu bentuk ibadah. Alat yang emndekatkan diri padanya... Wallahua'lam.